czwartek, 25 lutego 2016

JAK ZNALEŹĆ DOBREGO FRYZJERA

Znalezienie dobrego fryzjera w dzisiejszych czasach to nie lada wyzwanie, pomimo tego, że salon fryzjerski jest na każdym rogu i wybór wydaje się być wielki. Jednak często zdarza się tak, że po wyjściu od fryzjera nasza fryzura okazuje się być małą katastrofą albo jest co najmniej daleka od naszych oczekiwań. Czy jest jakiś magiczny sposób na znalezienie tego dobrego? Na co zwrócić uwagę szukając fryzjera? 


# FRYZJER Z POLECENIA /  INTERNETU 
 Często kierujemy się wyborem fryzjera, którego polecił nam ktoś z rodziny albo znajomych. Szukamy również opinii w internecie i pod wpływem tych dobrych, bez namysłu umawiamy się do fryzjera. Jest to dobry sposób na znalezienie specjalisty, jednak trzeba pamiętać o kilku ważnych kwestiach. O tym co chcemy wykonać u fryzjera (farbowanie, cięcie, keratynowe prostowanie, zabieg pielęgnacyjny itp) i skonsultować to z osobą, która była w danym salonie i jaki zabieg tam wykonywała! Jest to niezwykle ważne ze względu na to, że jeśli planujemy farbowanie a osoba, która poleca nam salon tylko podcinała końcówki to tak naprawdę nic nie wiemy pod tym względem o danym miejscu. Pamiętajmy o tym, aby zapytać o wszystkie interesujące nas kwestie. Jeśli szukamy fryzjera na własną rękę warto również odwiedzić stronę internetową salonu. Zwróćmy uwagę na galerię zdjęć a także na to, czy wykonane fryzury przypadły nam do gustu!

# SALON FRYZJERSKI
 Gdy już wybierzemy miejsce, w którym planujemy odmienić nasze włosy warto zwrócić uwagę na wystrój salonu. Wiele z nas kieruje się pięknym wnętrzem. Dużo lepiej czujemy się w ładnym, zadbanym, czystym miejscu. Pamiętajmy również aby zwrócić uwagę na kosmetyki stosowane w salonie, czy są one profesjonalne i czy pojemniki faktycznie wyglądają na porządne - czasem zdarza się, że z pozoru luksusowe produkty okazują się być drogeryjnymi kosmetykami, a jednak ja osobiście w salonie oczekuje profesjonalnej usługi z profesjonalnymi kosmetykami i sprzętem.

# FRYZJER
 Zadbana fryzjerka, ze stylową fryzurą od razu rzuca się nam w oczy i często nie boimy się oddać naszych włosów w jej ręce. Jednak pamiętajmy o tym, że są ważniejsze rzeczy niż najmodniejsza w tym sezonie fryzura! Jeśli fryzjerka interesuje się naszymi włosami - pyta o to jak je pielęgnujemy, jakie są z nimi problemy, co jest dla nas ważne przy codziennej stylizacji, zajmuje się naszymi włosami przez cały pobyt w salonie (od rozmowy, przez mycie, ścięcie aż po stylizacje) bez pomocy kilku asystentek, możemy mieć pewność, że może ona poznać w pewnym stopniu nasze włosy i odpowiednio dobierze nam fryzurę, a także udzieli kilku cennych rad! Często szczęściary znajdują fryzjerki włosomaniaczki i jedna z moich znajomych ma właśnie taką, jej włosy po wyjściu z salonu zawsze zachwycają i to dzięki niej zaczęła olejowanie! ;) Pamiętajmy również aby zwracać uwagę na to co fryzjer robi z naszymi włosami, czy za bardzo nie szaleje z nożyczkami albo czy podczas suszenia nie pali naszych włosów - nie bójmy się zwrócić uwagi!

# NOŻYCZKI FRYZJERSKIE 
 Ostre nożyczki są bardzo ważną kwestią, jeśli po podcięciu chcemy długo cieszyć się zdrowymi końcówkami to prawidłowe podcięcie jest bardzo ważne. Kiedyś ślepo ufałam, że fryzjer dba o swój sprzęt i na pewno nie pracowałby takim, który się do tego nie nadaje. Dzisiaj już wiem, że często fryzjerzy zapominają o ostrzeniu nożyczek a nasze włosy zamiast być podcięte są zwyczajnie łamane. Nie bójmy się zapytać o to czy nożyczki są regularnie ostrzone a także poprośmy o pokazanie sprzętu. Z doświadczenia wiem, że jeżeli fryzjer dba o swój sprzęt nie ma się czego wstydzić i chętnie udziela informacji. Jeśli macie swoje profesjonalne nożyczki warto zabrać je ze sobą i poprosić o ścięcie nimi.

# CENNIK
 Cennik powinien być w widocznym miejscu w salonie, aby klient mógł się dobrze z nim zapoznać. Warto również przed usługą dopytać o cenę. Sama kilka razy miałam sytuacje, w której cena z cennika różniła się od tej, którą usłyszałam po wykonaniu fryzury - często nawet dwukrotnie, a po zapytaniu o cennik usłyszałam, że ktoś musiał zapomnieć poprawić... Jednak gdy cena jest większa dwu, czy trzykrotnie robi to ogromną różnicę! Kiedyś usłyszałam 150zł za podcięcie końcówek!

Mam nadzieję, że moje rady będą pomocne i łatwiej będzie Wam znaleźć dobrego fryzjera. Nie wypowiadam się w kwestii farbowania z tego względu, że nigdy nie farbowałam włosów i zwyczajnie się na tym nie znam. Sama jestem przed wizytą u fryzjera i na pewno dam Wam znać po... Ostatnio miałam wybrany salon i fryzjera, jednak gdy poszłam umówić się na wizytę Pani tam pracująca, okazała się tak niesympatyczna, że więcej nie odwiedzę tego salonu i nie zapomniałam o napisaniu stosownej opinii w internecie. 


_____________________________________________________________


CHĘĆ ZMIANY, CZYLI O TYM JAKA JESTEM NIEZDECYDOWANA 

Jak wiele z nas, włosomaniaczek pragnę mieć włosy do talii. Która z nas nie marzy o pięknych, gęstych długich włosach? Wiem, że niektórych rzeczy nie przeskoczę, ale pracuje nad tym aby moje włosy wyglądały coraz lepiej. Czasem jednak mam ich zwyczajnie dość. Mycie, pielęgnacja i suszenie zajmuje mi mnóstwo czasu i choć sprawia mi to przyjemność, to bardzo się cieszę, że muszę tego robić codziennie. Często zastanawiam się jak to będzie gdy włosy będą dłuższe od tych, jakie mam teraz. Zdarza się, że mam ochotę zmienić fryzurę i przeglądam zdjęcia w internecie... Choć jestem pewna w 100%, że szybko pożałowałabym tej decyzji bo wiem, że taka fryzura wymaga codziennej stylizacji... Gdyby moje włosy szybciej rosły na pewno na wiosnę zdecydowałabym się na zmianę, a tak pewnie jedynie podetnę końce o kilka centymetrów. 

http://stealherstyle.net/kylie-jenner/


www.kowbojki.pl


Jestem ciekawa jak to jest z Waszymi włosami, czy dążycie do jakiejś długości, czy macie czasem ochotę na całkowitą zmianę a także czym kierujecie się przy wyborze fryzjera? ;) 


4 komentarze:

  1. Mi moja odpowiednia długość odpowiada i w zasadzie teraz sama podcinam końcówki wiec mam problem z glowy jezeli chodzi o fryzjera ale ja jak do tej pory nie znalazlam takiego ktoremu bez obaw oddalabym swoje wlosy ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że gdy już dojdzie się do odpowiedniej długości (często wymarzonej) to jest łatwiej, najgorsza jest fryzura "przejściowa" ;) Twoje włosy są piękne i zazdroszczę samodzielnego podcinania końcówek... ;) Sama planuje w przyszłości zakup nożyczek, ale jednak miło jest pójść do fryzjera (czasami)... ;)

      Usuń
  2. Znalezienie dobrego fryzjera to tragedia. Ja na razie zapuszczam, więc końcówki podcina mi mąż. Bywa czasami, że się budzę i mam ochotę ściąć się na krótko. Niestety wiele osób które ścięło mocno włosy, mówią że krótkie włosy są mega wygodne i w ten sposób mnie kuszą =)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno wygodne, zwłaszcza latem gdy jest gorąco! Pamiętam, że gdy miałam dłuższe i gęstsze włosy czułam się jak w swetrze podczas upałów - nawet związane gdzieś tam fruwały... Szkoda, że nie można mieć wszystkiego dzisiaj krótkie, za tydzień długie... ;)

      Usuń