środa, 23 września 2015

PODSTAWOWE BŁĘDY PODCZAS ZAPUSZCZANIA I PIELĘGNACJI WŁOSÓW

Wróciłam, nie będę się zagłębiać w szczegóły...
Moja pielęgnacja włosów podczas mojej nieobecności miała wile wzlotów i upadków, był czas kiedy porzuciłam dbanie o włosy ze względu na brak efektów, jednak teraz wracam z wielkim zapałem zarówno do blogowania jak i dbania o włosy... :)
Dzisiejszy post powstał na podstawie moich dotychczasowych błędów.

ZAPUSZCZANIE WŁOSÓW NA SIŁĘ

Pewnie wiele z nas to przerabiało, zapuszczanie zniszczonych włosów bez ich wcześniejszego podcięcia. Sama przez to przechodziłam, szkoda mi było podcinać bo żeby pozbyć się tych zniszczonych musiałabym się ogolić na łyso, ale nie podcinanie regularnie włosów było wielką głupotą i teraz muszę obciąć ok 10 cm rozdwojonych końców.
Jak wiadomo rozdwojenie włosa przenosi się w górę, pamiętajcie, że włosy nie powinny być długie, ale również ładne i zdrowe!

Rada : podcinaj końcówki co trzy miesiące, jeśli masz zniszczone przykładowo 5cm włosów obetnij ich więcej, zniszczonych końców nie da się naprawić żadnym kosmetykiem jedynym ratunkiem są nożyczki! (lub maszynka ;) )


KORZYSTANIE Z URZĄDZEŃ DO STYLIZACJI

Wiele dziewczyn już dawno porzuciły prostownice, lokówki i inne gadżety i cieszą się pięknymi włosami, jednak wiele z nas ma również fryzurę godną Zbigniewa Wodeckiego i bez stylizacji włosów czuje się okropnie! Ja sama swoje naturalne włosy nazywam "szopą" i przez większość roku w takiej fryzurze chodzę, ale są dni kiedy chce po prostu wyglądać ładnie i korzystam z tego typu urządzeń, Uważam, że jeśli korzysta się z takich sprzętów z umiarem nie powinny wyrządzić krzywdy, Pamiętajmy jednak o tym, że częste poddawanie włosów wysokiej temperaturze trwale je uszkodzi!

Rada : jeśli chcesz korzystać z urządzeń do stylizacji pamiętaj, aby zabezpieczyć swoje włosy przed wysoką temperaturą a także, żeby korzystać z możliwie jak najniższego stopnia ustawień temperatury!

UŻYWANIE KOSMETYKÓW, KTÓRE SIĘ NAM NIE SPRAWDZAJĄ TYLKO DLATEGO, ŻE SĄ POLECANE 

Jestem pewna, że każda z nas była choć raz w takiej sytuacji... No bo w końcu dany kosmetyk poleca wiele dziewczyn albo ulubiona włosomaniaczka i może w końcu zadziała tak jak oczekujemy! Bzdura! 
Osobiście przez długi czas używałam szamponu Babydream, z którego do czasu byłam zadowolona - niestety po czasie wywołał u mnie podrażnienie skóry głowy i nasilił wypadanie włosów.
Po rzuceniu go dla szamponu z SLS w składzie (którego unikałam jak ognia) okazało się, że nie robi mi on wielkiej krzywdy, włosy nie były po nim suche i matowe jak po tamtym,,,
I chociaż nie używam go przy każdym myciu bo do tego mam łagodny szampon to nie boje się go użyć ;)

Rada : każdy kosmetyk, powinnyśmy testować metodą prób i błędów jeśli jakiś nam się nie sprawdza oddajmy siostrze, mamie, przyjaciółce. 

SUSZENIE I SPANIE W MOKRYCH WŁOSACH

Jeśli kiedykolwiek zastanawiałaś się co gorszę, to od razu przejdę do konkretów. Oczywiście gorszą krzywdą jaką możemy zrobić naszym włosom jest pójście spać w mokrych... Kiedyś myślałam, że suszenie i chociaż suszenie włosów gorącym powietrzem nie jest najlepszym pomysłem to wiele suszarek ma opcje chłodnego nawiewu. Dużo zdrowsze dla naszych włosów będzie wysuszenie ich przed pójściem spać a także przed wyjściem na dwór w mroźny dzień.
Stosujmy zasadę na wybraniu mniejszego zła.;) 

Rada : nie bój się suszenia włosów, staraj się nie korzystać z urządzeń tego typu zbyt często, pamiętaj o zabezpieczeniu włosów kosmetykiem przed wysoką temperaturą a także korzystaj z chłodnego nawiewu!

RUTYNA W PIELĘGNACJI

Ulubiona odżywka, szampon, olejek - czego chcieć więcej? Nie, nie ulubionej maski ;)
Włosy wyglądają pięknie, lecz z czasem tak zwyczajnie, brakuje im tego czegoś.Włosy przyzwyczajają się do kosmetyków i powinno się co jakiś czas je zmieniać. 
Wiele dziewczyn uwielbia testowanie nowości kosmetycznych, są też takie które kierują się minimalizmem i mają zgraną pielęgnacje która im wystarcza. 

Rada : nie bój się testowania kosmetyków, być może nowy okazać się Twoim ulubionym! 

BRAK RÓŻNORODNOŚCI

Piękne włosy?  - To możliwe tylko dzięki naturalnym kosmetykom ze świetnymi składami!
Brzmi jak reklama a jeszcze niedawno słyszałam i czytałam o tym na wielu stronach.
I chociaż nie polecam Wam kosmetyków pełnych silikonów nie bójmy się czasem zgrzeszyć.
Pamiętajmy o zabezpieczaniu końcówek, pozwólmy sobie czasem na zabieg pielęgnacyjny w salonie fryzjerskim (jest to świetna opcja przed ważnym wydarzeniem!). 
Pozwólmy sobie od czasu do czasu na ampułkę, która wypielęgnuje nasze włosy.
Przetestujmy profesjonalną maskę jeśli mamy na to ochotę.

Rada : nie bój się korzystać z różnych kosmetyków na rynku, staraj się łączyć pielęgnacje. Używaj kosmetyków ze świetnym składem, ale jeśli sprawdza się u Ciebie kosmetyk profesjonalny z nieco gorszym składem nie rezygnuj z niego. 

WŁOSY RÓWNIEŻ POTRZEBUJĄ ODPOCZĄĆ

Codzienne olejowanie, nakładanie masek i inne pielęgnacyjne zabiegi nie powinny zaszkodzić bo przecież w taki sposób dbamy o włosy. No niestety, również dbając o włosy można przedobrzyć...
Włosy mogą być obciążone i może spowodować to nadmierne wypadanie, Nie bójmy się raz na jakiś czas umyć tylko włosów delikatnym szamponem. Wiele dziewczyn ma określony plan pielęgnacji dostosowany do potrzeb włosów i nakłada maskę 2-3 razy w tygodniu, olej raz i wiedzą, że ich włosom to wystarcza.
Pamiętajmy również o nie spinaniu włosów każdego dnia, zwłaszcza mocno! 
Sama często noszę związane włosy i choć staram się to robić w miarę delikatnie po ściągnięciu gumeczki boli mnie głowa/cebulki włosów... 

Rada : daj włosom odpocząć, umyj czasem włosy samym szamponem lub jeśli masz suche nałóż na chwilę odżywkę na same końce, daj im naturalnie wyschnąć i zostaw je rozpuszczone lub zapleć luźny warkocz...

KIEPSKIE ODŻYWIANIE

Stosujesz świetną pielęgnacje, zażywasz witaminy i suplementy diety a mimo to włosy są dalej w okropnym stanie? Przyjrzyj się bliżej swojej diecie, jeśli na co dzień zajadasz fast foody, popijane gazowanymi napojami, albo nie odmawiasz sobie alkoholu czy papierosa to wiedz, że Twoja pielęgnacja idzie na marne, To jak się żywimy nie odbija się tylko na wyglądzie naszych włosów, ale również cery. Pamiętajmy o tym, że nawet jeśli teraz nie widać skutków ubocznych może być to widoczne za kilka lat.

Rada : nawilżaj włosy również od środka, pij co najmniej dwa litry wody każdego dnia, staraj się każdego dnia zapewnić organizmowi porcje warzyw i owoców. Dbaj o to aby posiłki były różnorodne i postaraj się zrezygnować z używek.


Pewnie jest jeszcze wiele innych błędów, te wymienione przeze mnie są mi najlepiej znane z własnych doświadczeń i z doświadczeń moich koleżanek.

Chciałabym poznać również Wasze doświadczenia. ;) 
Piszcie w komentarzach! 




2 komentarze:

  1. U mnie niestety jest problem z odżywianiem, nie tak łatwo sobie odmówić :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, zwłaszcza jak ma się kobiece zachcianki albo jak znajomi jedzą coś pysznego a zapach unosi się w powietrzu... ;)

      Usuń